Výživa a krvné skupiny

Pomerne často sa ma klienti pýtajú na zdravie, na to ako napr. schudnúť bez jo-jo efektu. Je dokázané, že práve nevhodná strava je v 95% prípadov spúšťačom migrény. Organizmus si budujeme na základe prijímanej potravy.

Čo nám prospieva a čo škodí

Mnohým sa bude zdať nepravdepodobná myšlienka, že všetko v našom živote je ovplyvňované biochémiou. Zmeny nálady, radosť i smútok, láska i nenávisť, to všetko je podmienené chemickými látkami, ktoré produkuje náš organizmus a ktoré tiež modelujú určité pocity či reakcie. Biochémia organizmu závisí aj na látkach, ktoré sa do krvi dostávajú z potravy.

Bunky tela nie sú konštantné, naopak sa neustále menia a pohybujú, obnovujú sa a znovu vytvárajú. Materiál na ich stavbu môžeme získavať jedine z potravy. Zamyslime sa teda, aký stavebný materiál našim bunkám vyhovuje a aký im doslova škodí. Jediné, čo by sme mali urobiť, je počúvať svoje telo a prestať mu nútiť to, čo mu nesedí.

Pokiaľ budeme počúvať pozorne, vyhneme sa rôznym zdravotným problémom, nech sa už jedná o vírusové, infekčné ochorenia, alebo o infarkt aj cukrovku. Zároveň sa nám podarí normalizovať svoju telesnú hmotnosť a zabránime starnutiu. Príroda ponúkla človeku množstvo prirodzených liekov, ktoré sú obsiahnuté v bylinkách, v zelenine, ovocí.

No príroda vôbec nepočítala s tým, že človek začne vyrábať veľké množstvo chemických liekov a čím ďalej, tým viac sa nielen jej začne vzďaľovať, ale aj svojej prirodzenej podstate. Začnime teda s jej obnovou a dajme svojmu telu len látky totožné s konkrétnou biochémiou. V tú chvíľu sa zapína prirodzený mechanizmus a bude pracovať presne a pravidelne. Múdrosť tela každého z nás povedie ku tak prepotrebnému zdravíčku.

Strava pre ľudí s krvnou skupinou 0

Užitočné potraviny:

Mäso – baranie, hovädzie, teľacie, losos, pstruh, makrela, šťuka, jeseter, olivový olej, brokolica, hlávkový šalát, červená paprika, petržlen, cesnak, špenát, ryýa figy, slivky, ananásová a slivková šťava.

Škodlivé potraviny:

Anglická slanina, bravčové, šunka, marinované a slané slede, ikry, tavené syry, kukuričný olej, arašidy, pistácie, fazuľa, šošovica, ovsené vločky, kukurica, chlieb a pečivo s pšeničnými otrubami, baklažány, kapusta, karfiol, olivy, pomaranče, mandarínky, jahody, repa.

Strava pre ľudí s krvnou skupinou A

Užitočné potraviny:

Kapor, losos, pstruh, treska, makrela, sójové mlieko, syry, sójový olej, arašidy, tekvicové semienka, šošovica, fazuľové lusky, pohanka, pšeničný chlieb, žitná múka, cibuľa, listová zelenina, brokolica, karfiol, mrkva, petržlen, špenát, marhule, ananás, grapefruity, hrozienka, brusnice, višne, slivky, citróny, čučoriedky.

Škodlivé potraviny:

Všetky mäsité potraviny, ikry, sépie, kraby, krevety, raky, ustrice, úhor, smotana, tučné syry, zmrzlina, pistácie, baklažány, zemiaky, olivy, paradajky, pomaranče, mandarínky, banány, mango, kokosový orech.

Strava pre ľudí s krvnou skupinou B

Užitočné potraviny:

Baranie a králičie mäso, lososovité druhy rýb, kambala, jeseter, okúň, čierny kaviár, treska, šťuka, kefír, domáci syr, kozie a kravské nízkotučné mlieko, jogurt, bryndza, olivový olej, fazuľa, ovsené vločky, burizony, krehký chlieb, baklažány, biela kapusta, mrkva, paprika, petržlen, repa, karfiol, ananás, banány, hroznové víno, kvaka, slivky.

Škodlivé potraviny:

Anglická slanina, huspenina, kuracie a husacie mäso, bravčové mäso, srdce, sardely, krevety, raky, ustrice, zmrzlina, tavené syry, kukuričný a slnečnicový olej, arašidy, pistácie, šošovica, pohánka, pšeničné otruby, jačmeň, pšeničný chlieb, kukurica, olivy, reďkvička, paradajky, granátové jablká, kokosový orech.

Strava pre ľudí s krvnou skupinou AB

Užitočné potraviny:

Baranie, králičie, morčacie mäso, lososovité ryby, jeseter, makrela, treska, šťuka, domáci syr, jogurt, kozie mlieko, kefír, olivový olej, ovsené vločky, burizony, žitný chlieb, ryža, baklažány, brokolica, uhorky, petržlen, repa, zeler, karfiol, cesnak, ananás, figy, hroznové víno, figy, grepy, višne, kvaka, citróny, slivky, egreše.

Škodlivé potraviny:

Anglicka slanina, hovädzie, kuracie, kačacie a husacie mäso, šunka, teľacie, bravčové mäso, srdce, sardely, kambala, kraby, krevety, raky, solene a marinované slede, úhor, ustrice, smotana, zmrzlina, plnotučné mlieko, tučné syry, kukuričný a slnečnicový olej, slnečnicové semienka, fazuľa, pohanka, šošovica, kukuričné lupienky, paprika, avokádo, olivy, kukurica, reďkev, pomaranče, banány, granátové jablko, kokosový orech, mango.

Z užitočných potravín vôbec nie je namáhavé zostaviť si vhodný jedálny lístok. Základné zásady stravovania sa predsa vytvárali tisícročia a sú považované za najlepšie a najosvedčenejšie pre stravovanie sa ľudí rôznych krvných skupín. Určite ste zažili situácie v rodinách, kedy po konzumácii istého jedla všetci členovia boli v pohode, iba vás bolel žalúdok. Dostali ste varovný signál.

V minulosti sa stávali aj prípady tak dôrazného odmietnutia potravy organizmom, že boli považované za vážne infekčné ochorenia, napr. úplavica, zápal pečene, či dokonca cholera. V skutočnosti nešlo o nič iné len o extrémny protest organizmu proti nevhodnému stravovaniu a uvedené choroby vznikajú len v dôsledku zlých stravovacích návykov.

Nebudeme hovoriť len o negatívach. Vďaka mojej veľmi dobrej priateľke Helenke Furákovej z Liptova som dostala nápad priblížiť vám stravu podľa krvných skupín. Helenka istý, nie však dlhý čas, konzumovala stravu odporúčanú pre svoju krvnú skupinu a schudla 10 kg. A to už za uváženie predsa stojí, či nie? Poďakujte Helenke, keď sa vám to podarí tiež, nie mne.

Pridaj komentár