Chuť na nezdravé jedlá je signálom, čo vášmu telu chýba

Aj keď prestanete jesť štandardnú stravu a ťažké jedlá, môžu sa vám za nejaký čas vynoriť túžby po ňom a chuť na ne môže byť dosť doslova neodbytná

Chute majú viac ako jeden motív či príčinu. Pomalá detoxikácia po opustení štandardnej stravy povzbudzuje vylučovanie toxínov z tela a sú z jedál, ktoré predtým uspokojovali vaše túžby a ďalšie chute, už vylúčené. Preto by tento príznak starých chutí mohol byť podobný ako závislosť na heroíne, nikotíne a mal by viesť k okamžitému uspokojeniu s dlhodobými negatívnymi dôsledkami. Stále ešte môžu vo vás pretrvávať sklony k uspokojeniu týchto impulzov.

Presvedčivá sila cukru

Túžba po cukre môže byť spôsobená rastom parazitov, alebo uspokojenie návyku, ktorý vo vás vyvoláva Kandida, ktorá je náročná na cukor. Kandida totiž potrebuje pre svoje prežitie cukor. Vysoký obsah cukru je tým najideálnejším prostredím pre bujný rast kandidy (plesne). To isté platí pre rast nádorov. Rakovinovým bunkám veľmi prospieva kvasenie glukózy, pretože normálne bunky potom stratia schopnosť metabolizovať kyslík.

Istý lekár, ktorý liečil pacientov s rakovinou bol v jednej chvíli zmätený z nedostatku pokroku svojich pacientov, ktorí konzumovali jeho prírodnú diétu – založenú na prírodných šťavách a detoxikačnej terapii pečene. Potom zistil, že im klinický asistent prináša cestoviny. Cestoviny boli zakázané a čoskoro spôsobili ďalšie rakovinové bujnenie. Cukor je silný návyk, ktorý navyše umelo podporuje dobrú náladu. Môže vyvolať príznaky ako rezistenciu inzulínu, nespavosť, hypoglykémiu, únavu nadobličiek a rakovinu.

Bohužiaľ, cukor v rôznych formách zahŕňa aj fruktózový sirup,  ktorý je v spracovanom jedle všadeprítomný a je v jedlách, ktoré nie sú vôbec sladké ako napr. vo vyprážaných hranolkách. Je v mnohých ďalších jedlách, pretože cukor je vysoko návykový a s tým potravinárske firmy počítajú. Máme ale ďalší dôvod prečo jesť čerstvé, organické jedlá a produkty.

 Túžba po nezdravých jedlách je signálom o chýbajúcich živinách

Vysvetlenie túžby po nezdravom jedle je kontroverzné, ale viac pravdepodobné. Vaše telo takto žobre o živiny, ktorých má nedostatok. Koniec koncov, vďaka skorej zelenej revolúcii z počiatku 20.stor. rozsiahle monopriemyselné poľnohospodárstvo s chemickými hnojivami a pesticídmi spôsobilo, že väčšina poľnohospodárskej ornice je minerálovo vyčerpaná.

Príklady túžob na určité jedlá vysvetlila istá lekárka. Sama mala chronicky nízku hladinu železa napriek konzumácii jeho tabliet dvakrát denne. Potom ju zachvátila ohromná chuť na jablká, ktoré si dopriala. Zjedla 8 jabĺk denne. Jej úroveň železa stúpala. Časom zistila, že pektín v jablkách pomáha udržať železo v tele. Nevedela to až do tej doby, kým jej túžby neboli uspokojené. Túžby po zdravom jedle sú v každom prípade dobrá vec.

Môžu nám aj nezdravé chute povedať, po čom naozaj naše telo túži?

Túžba po čokoláde signalizuje, že môžete mať nedostatok horčíka. Horčík je najvplyvnejším minerálom pre funkciu nášho bunkového metabolizmu. Je súčasťou viac ako 300 metabolických funkcií a je titulovaný ako „majster minerál“.

Zdrojmi horčíka sú: konopné semienko, hviezdica, surové kakaové bôby a kakao či surová čokoláda 70%-tná), cibuľa, kapusta, kel kučeravý, červená repa, špenát, čakanka, uhorka, paprika, paradajky, cuketa, špargľa, hrášok, ľanové semienko, lieskové oriešky, mandle, sezamové semienka, slnečnicové semienko, avokádo, banány, citrón, jablká, mango, hroznové víno a med.

Chute na biele pečivo a spracované cestá z múky súvisia s pokusom tela doplniť nedostatok chrómu. Chróm riadi inzulín.

Zdrojmi chrómu sú: konopné semienko, hviezdica, obilné klíčky, zelené listy (vrátane divokých zelených listov), ​​slivky, para orechy, lieskové oriešky a ďalšie, surové mlieko či surový syr, ďatle, hrušky, granátové jablko, paradajky, huby, vaječný žĺtok, čierne korenie, hlávkový šalát.

Nepriateľom chrómu je akékoľvek umelé hnojenie, postreky, ožarovanie, rafinačné prostriedky, teda priemyselné spracovanie. Najlepším zdrojom chrómu sú bio, alebo organické produkty.

Chute na syry signalizujú nedostatok Omega-3 mastných kyselín.

Zdrojmi omega-3 mastných kyselín sú: konopné semienko, konopný olej, avokádo, ľanové semienko, ľanový olej, kokosový tuk, panenský olivový olej, včelí peľ, kel.

Chute na sódu (uhličitan sodný) naznačujú, že potrebujete vápnik, zatiaľ čo túžby po čaji či káve upozorňujú na nedostatok síry, fosforu alebo na oboje.

Zdrojmi vápnika sú: konopné semienko a mlieko, mandle, mandľové mlieko, žihľava, cibuľa, kel, ružičkový kel, brokolica, kel kučeravý, červená repa, reďkovka, kaleráb, kapusta, mango, špenát, hlávkový šalát, uhorka, paprika, paradajky , cuketa, špargľa, ľanové semienko, lieskové oriešky, mak, sezamové semienko, slnečnicové semienko, koriander, avokádo, banány, čučoriedky, citrón, mango, marhule, hrozno, včelia materská kašička, med.

Zdroj síry: cibuľa, cesnak, kel, ružičkový kel, kel kučeravý, reďkovka, pažítka, kaleráb, špenát, čakanka, uhorka, paprika, paradajky, cuketa, špargľa, hrášok, ľanové semienko, čučoriedky, citrón, mango, med.

Zdroj fosforu: kel, žihľava, cibuľa, ružičkový kel, kel kučeravý, pažítka, kaleráb, kapusta, mango, špenát, lieskové oriešky, čakanka, hlávkový šalát, uhorka, paprika, paradajky, cuketa, hrášok, špargľa, ľanové semienko, sezamové semienko, slnečnicové semienko, koriander, avokádo, banány, citrón, hrušky, jablká, mango, marhule, med.

Ako vidíte, plody zeleniny a ovocia, vrátane orieškov a olejov majú široké spektrum živín a stopových prvkov, bez ktorých sa ľudské telo nezaobíde.

Pridaj komentár