Hriechy sviatkov

Čo ťa nezabije, to ťa posilní…..Veď sú sviatky a všetci si doprajú….Aj vy sa vyhovárate skrývajúc sa za tento celé roky pomýlený názor? 

Boh stvoril jedlo a diabol kuchára

Ak ste úplne zdraví, nemáte nijaké ťažkosti a cítite, že ste nezničiteľní, možno sa nič nestane keď sa vám pri sviatočnom prejedaní dostanú do tela nejaké toxíny bez vášho vedomia. Jedna vec je dopriať si do sýtosti čokoládové a krémové koláče s vedomím, že vám pridajú pár centimetrov v páse. Niečo úplne iné je, ak tie koláče obsahujú zložky, o ktorých ani netušíte, že môžu byť nielen škodlivé, ale vám dokonca uberú roky života.

Ak sa zaujímate o svoje zdravie, ste precitlivení alebo chorí alebo sa len zaujímate o prevenciu, tak je dôležité, aby ste sa čo najviac vyhýbali možným spúšťačom chorôb a podnecujúcim faktorom zhoršenia zdravia. Nemožno sa skrývať za vetu, že aj naši prarodičia cez Vianoce hodovali a nič sa im nestalo, umreli na starobu, nie na chorobu. Nesmiete zabúdať, že v tom čase bola ich strava vitálna a živá. Nepoznali chemické konzervanty, umelé margaríny, geneticky modifikované potraviny, pesticídy a herbicídy, umelé príchute. Pšenica bola ešte zdravá a nespôsobovala zápalové ochorenia, chlieb z nej bol poctivý. Nepili litre kávy, ráno si uvarili cigóriu, vodu mali z tej najčistejšej studne bez chlóru či fluóru, energetické a sladené nápoje nepoznali. Čo je podstatné, niekoľkokrát do roka dodržiavali pôst a omnoho viac sa aj hýbali.

Ak z nejakého dôvodu chcete, aby vám zlyhala pečeň, obličky alebo pankreas, pokojne jedzte veľa bielkovín, tukov a vyhýbajte sa ovocnému cukru. Nie som proti živočíšnym potravinám, len nesúhlasím s tým, aby živočíšne potraviny nahradili v strave ovocie, ktoré zabezpečuje dlhodobú ochranu ľudského tela.

Zdravé sviatky

Pokiaľ vám záleží na vlastnom zdraví a na zdraví svojich najbližších, pre ktorých chystáte sviatočný stôl, mali by ste sa zamyslieť, čím škodlivé veci nahradíte. Áno, nahrádzame, nič nezakazujeme. Kapustnica je veľmi zdravá, vyhnite sa však jej zahusťovaniu obyčajnou múkou, pridajte do nej pár sušených sliviek. Zemiakový šalát urobte bez majonézy, namiesto nej použite biely jogurt. Namiesto GMO kukurice pridajte viac mrkvičky a hrášku. Vyhnite sa lacným a akciovým olejom, siahnite radšej po klasickej bravčovej masti alebo po kokosovom oleji či masle. Vyprážané mäso nahraďte pečeným v rúre, pri rybách sa tiež žiada opatrnosť. Ortuť v rybách sa koncentruje prevažne v nestálych omega mastných kyselinách, čo môže byť spúšťačom Alzheimerovej choroby, demencie a chronického zápalového ochorenia mozgu. Ryby z chovu sa často chovajú v malých uzavretých priestoroch, kde sa darí riasam a parazitom. Chovatelia potom dávajú rybám antibiotiká a vodu ošetrujú chemicky. Z tohto dôvodu je konzumácia rýb z chovu riskantná. Najbezpečnejšie sú voľne žijúce ryby ako losos, halibut a treska. Veľké ryby majú v sebe ortuť.

Ani dezert nemusí byť nezdravý, stačí ak sa vyhnete umelým margarínom a lacným čokoládam, používajte maslo a aspoň 70%-tnú čokoládu. Rafinovaný cukor nahraďte kokosovým, brezovým alebo medom. Namiesto kyseliny citrónovej používajte citrón. Vyskúšajte napríklad mandľovú, gaštanovú či cícerovú múku namiesto škodlivej pšeničnej. Vyhnite sa kukuričnému sirupu, je príčinou obezity, šírenia vírusov, húb, rakoviny a mnohých iných chorôb. Takto spracovaný cukor sa bohužiaľ pridáva do mnohých potravín. Lekári prírodnej aj alternatívnej medicíny vyhlásili preto vojnu všetkým cukrom a v tejto súvislosti sa nevinnou obeťou stalo aj ovocie.

Záruka zdravia – ovocie

Z ovocia strach mať nemusíte, zjedzte ho koľko vládzete. Dietológovia a výživoví poradcovia tvrdia, že ovocie prispieva k vzniku cukrovky, tréneri zas, že z ovocia budete mať nadváhu či obezitu, lekári, že ovocie podporuje vznik kandidózy. Nič z toho však našťastie nie je pravda.

Z ovocia človek neochorie a nepleťte si 1 kg cukru a 1 kg ovocia. Kilo ovocia je unikátna zmes životne dôležitých fytonutrientov a ďalších fytominerálov, ktoré ničia choroby a predlžujú život. V ovocí nie je veľa cukru, je v ňom živá voda, minerály, vitamíny, proteíny, tuky, dužina, vláknina, antioxidanty, pektín a cukor je zlomkom všetkého. Ovocie má pre telo človeka obrovskú silu, dokonca predčí aj zeleninu. Vyhnite sa všetkým nízkosacharidovým diétam, ktoré zakazujú ovocie a rozlišujte ovocné cukry od tých ostatných. Konzumáciou celých ovocných plodov obnovíte svoju celistvosť.

Podľa ďalšieho pomýleného názoru nie je vhodné jesť ovocie, ktoré bolo zbierané predčasne aby vydržalo transport a mohlo sa dostať do regálov obchodov. Pravdou je, že keby sa ovocie naozaj zbieralo predčasne, vôbec by nedozrelo a nedalo by sa jesť. Ovocné stromy majú zabudovanú databázu informácií spojenú s nebesami. Len čo nastanú správne podmienky, vyššia sila odošle signál a ovocie vstúpi do fázy zrenia. Od tej chvíle sa môže zbierať lebo dozreje a vášmu telu dodá živiny. Výnimkou sú len niektoré druhy bobuľového ovocia. Snáď najzdravším ovocím na svete sú lesné čučoriedky, veda ešte nevie o nich všetko. Sú najbohatšie na antioxidanty, sú prevenciou chorôb a ich liekom. Čučoriedky sú najprospešnejším ovocím pre mozog vôbec. Ak chcete dobre vyzerať, cítiť sa mlado a dlhšie žiť, zaraďte do svojej stravy čučoriedky ale aj hrozno, slivky, pomaranče a podobné potraviny. Ovocie je elixírom mladosti a môžete z neho vyčarovať aj úžasné dezerty.

Správna strava vám zachová zdravie a predĺži život. Okrem toho rozjasní vašu myseľ, zbaví vás aj škodlivých emócií, rôznych strachov, podporí kreativitu a dá nový zmysel života. Nepokazte si najkrajšie sviatky roka jedlami plnými jedov a škodlivých látok.

Napíšte komentár

You must be logged in to post a comment.